Straipsniai

„Raudonkepuraitėje“ viešėjo norvegų delegacija


Norime pasidžiaugti, kad į Plungės vaikų lopšelį-darželį „Raudonkepuraitė“ spalio 27 d. atvyko didelis būrys – net 40 - svečių iš Norvegijos. Tai – Tonsberg‘o miesto privataus vaikų lopšelio-darželio „Brattas“ administracijos darbuotojai, pedagogai bei aptarnaujantis personalas. Šį vizitą inicijavo šiame norvegų darželyje dirbanti pedagogė Jolanta Kvietkauskienė bei mūsų lopšelio-darželio „Raudonkepuraitė“ direktorė Daiva Valužienė. Vizito tikslas – susipažinti su lietuvių ikimokykline įstaiga ir jos darbo principais. Džiaugiamės, jog norvegų pedagogai pasirinko būtent mūsų ikimokyklinę įstaigą.
Labai malonu, jog atvykusius svečius pasveikino Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus vedėjas Gintautas Rimeikis. Vedėjas į svečius kreipėsi angliškai, pasidžiaugė, jog ne tik mūsų šalies pedagogai vyksta į Norvegiją pasisemti gerosios patirties, bet ir norvegai susidomėjo mūsų ikimokyklinių įstaigų veikla.
Susitikimo metu gerąja patirtimi dalijosi abiejų ikimokyklinių įstaigų direktorės – Daiva Valužienė bei Annemarte Meland Bekkevold. Jos trumpai pristatė savo įstaigų ugdymo organizavimą, įstaigų tikslus bei prioritetus, edukacinę veiklą ir įstaigų renginius. Svečiams buvo suteikta galimybė ne tik apžiūrėti grupes, kitas ugdymo erdves ar priemones, bet ir stebėti mūsų pedagogų vedamas kasdienes veiklas. Norvegų pedagogai liko sužavėti mūsų pedagogų išradingumu bei vaikų gebėjimu išlaikyti dėmesį iki pat veiklos pabaigos.
Žinodami, kad atvyko būtent į „Raudonkepuraitę“, „Bratto“ pedagogai suvaidino mums visiems puikiai žinomą pasaką „Raudonkepuraitė“, taip mūsų vaikams suteikdami galimybę išgirsti norvegų kalbą. Susitikimo pabaigą vainikavo mūsų mažųjų folklorinio ansamblio pasirodymas, kurio metu šokio ritmu sukosi ir svečiai, ir mūsų darželio bendruomenė.
Norėjosi daug ką pasakyti bei patiems sužinoti, pasidalyti patirtimi, prisiliesti prie kitos šalies kultūros. Norvegų švietimo sistemą galima apibūdinti dviem žodžiais – pasitikėjimas ir laisvė. Pasitikėjimas- jie žino, ką daro. Laisvė- ugdymo programa įgyvendinama taip, kaip jie nori. Ir niekas nepaneigs, jog dalijimasis gerąja patirtimi, bendradarbiavimas ne tik su savos šalies pedagogais yra ta kryptis, kuri veda į kokybiškesnį ugdymą.